tag:blogger.com,1999:blog-6399251408965805117.post1929671436594582427..comments2024-02-04T18:43:03.534+01:00Comments on Tűzhányó: Újra támad az izlandi hamu!Sági Tamáshttp://www.blogger.com/profile/10130428463828048480noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6399251408965805117.post-17595371895077357982011-05-24T22:37:20.486+02:002011-05-24T22:37:20.486+02:00A legfrissebb IMO jelentés:
http://en.vedur.is/med...A legfrissebb IMO jelentés:<br />http://en.vedur.is/media/jar/Grimsvotn_status_2011-05-24_IES_IMO.pdf<br /><br />Csökken a kitörés ereje!Kiss Balázshttps://www.blogger.com/profile/10767459780530571391noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6399251408965805117.post-9943765661049926482011-05-24T17:45:14.925+02:002011-05-24T17:45:14.925+02:00Légtétzárak. Indokolt vagy sem? Valóban nehéz kérd...Légtétzárak. Indokolt vagy sem? Valóban nehéz kérdés. Az alábbi cikkben nagyon szépen összefoglalta Dr. Clive Oppenheimer a probléma lényegét. A probléma ugyanis a következő: 1982 óta tudjuk, hogy vulkáni hamufelhő nagy veszélyt jelent a repülőgépekre. Ennek ellenére sem a nagy repülőgépgyártók sem a légitársaságok nem kezdtek komoly kutatásokba, fejlesztésekbe, a probléma megoldásának érdekében. 2010-ben majdnem 30 évvel az első dokumentált eset után teljesen váratlanul érte őket az izlandi hamu és a teljes légtérzár. Pedig nem lett volna rá szükség, ha megtörténnek a megfelelő lépesek azok részéről, akik tavaly és most is a leghangosabban kritizálják a légtérzárat. Szóval cselekedni kellett volna és kellene, nem pedig éles kritikával félrevezetni mindenkit.<br />A fent említett cikk: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/may/24/volcanic-ash-grimsvotn-researchKiss Balázshttps://www.blogger.com/profile/10767459780530571391noreply@blogger.com